BROSURI SI CATALOAGE PENTRU BUSINESS-UL TAU
Brosurile si cataloagele, sunt metodele cele mai indicate pentru a transmite consumatorilor tai cat mai multe detalii reprezentative si a le prezenta totalitatea serviciilor oferite .
Pentru ca acestea sa aiba impactul dorit este necesar sa se respecte anumite criterii in procesul de elaborare al acestora. Va prezentam, mai jos cateva aspecte pe care trebuie sa le luati in considerare inainte de trecerea la actiune.
Design
Care este obiectivul brosurii si mesajul din spatele ei
Acesta este primul pas si cel mai important in realizarea unei brosuri deoarece toate celelalte decizii trebuie sa tina cont de aceste doua aspecte.
Obiectivul va da un sens si celorlalte parti componente ale brosurii (imagini, culori, text etc.) In functie de obiectiv se vor alege cele mentionate mai sus.
O greseala des intalnita este incercarea de a inghesui prea multe informatii intr-o singura pagina doar pentru ca este spatiu disponibil (greseala este cu atat mai mare daca se incearca acest lucru pe coperta brosurii)
Inainte sa treci la pasul urmator ar trebui sa iti pui urmatoarele intrebari:
- Cine este publicul tinta, pentru cine realizezi brosura?
- Este un material de marketing ce vine in ajutorul echipei de vanzari sau este doar un material informativ?
- Vei inmana brosura clientilor existenti sau este destinat unor potentiali clienti?
- Vei afisa brosura la sediul firmei impreuna cu alte materiale de marketing?
Simplu = mai eficient. Totusi, asigura-te ca brosura nu este plictisitoare. Totul se rezuma la realizarea unei brosuri care este usor de citit, cu fonturi clare, paragrafe cu titluri si subtitluri distincte astfel incat continutul sa fie usor de parcurs.
Atrage atentia prin coperta
Desi exista zicala „nu judeca o carte dupa coperta” este evident faptul ca multi oameni fac acest lucru. Aceasta situatie se intampla mult mai frecvent in cazul brosurilor asa ca designul copertii este foate important. Sansele ca brosura ta sa fie deschisa si citita cresc considerabil in cazul in care designul si continutul copertii este realizat in mod profesionist.
Adauga un mesaj „call to action” care sa indemne cititorul sa ia o decizie, cum ar fi sa acceseze website-ul companiei sau pur si simplu sa telefoneze pentru a intra in legatura cu echipa de vanzari.
Tine cont de faptul ca nu trebuie sa incarci coperta cu prea mult continut. Pastreaza designul simplu, aerisit si minimalist. Fiecare element grafic, paragraf de text sau imagine pot indeparta atentia privitorului de la titlu si mesajul principal pe care vrei sa il transmiti asa ca acorda o atentie deosebita acestui aspect.
Tipar digital sau offset?
Totul depinde de cat de multe brosuri ai nevoie
In cazul in care raspunsul este 20, 100, 1000 sau 3000 de exemplare, atunci aveti nevoie de print brosuri pe tipar digital.
Daca ai nevoie de o cantitate mult mai mare, 5000, 10000, 50000 de brosuri, atunci trebuie sa alegi tiparul offset.
Intre cele doua metode de tiparire exista diferente substantiale, dar din punctul de vedere al clientului acestea sunt similare, iar diferentele de calitate sunt insesizabile. Ambele variante de tiparire sunt capabile sa livreze brosuri de calitate superioara.
Avantajele tiparului digital:
- ideal pentru tiraje mici si medii
- executia poate incepe imediat dupa finalizarea designului
- timp de executie redus
- tiraje adaptabile
Avantajele tiparului offset:
- ideal pentru tiraje mari
- executie intarziata deoarece necesita filme tipografice
- un plus de calitate
Tipuri de hartie pentru brosuri
Hartia pe care sunt tiparite brosurile trebuie aleasa in concordanta cu designul. Practic alegerea hartiei influenteaza decisiv costul de productie dar trebuie sa ti cont de scopul brosurii si publicul tinta.
Nu trebuie neaparat sa alegi un tip de hartie speciala care sa depaseasca cu mult bugetul alocat, mai ales daca brand-ul tau nu este unul de lux. Important este sa iei o decizie in concordanta cu valorile companiei, in cazul in care nu te descurci intreaba firma care se ocupa de print.
Modalitati legare brosuri
Modalitatea de legare a brosurilor trebuie aleasa in functie de numarul de pagini, dimensiune si / sau cantitate.
Brosurile capsate tip revista sau booklet sunt ideale in cazul in care numarul de pagini este redus. Aceasta reprezinta o motalitate eleganta, ieftina si utilizata frecvent.
Legarea prin brosare este utilizata pentru brosuri sau cataloage de produse cu numar ridicat de pagini. Acest procedeu este folosit si la legarea cartilor, aspectul final fiind similar.
Brosuri plastifiate
Pentru un plus de imagine poti opta pentru plastifierea brosurii. Plastifierea mata confera o nota eleganta in timp ce plastifierea lucioasa o face usor de remarcat si este de mare efect mai ales pe culori puternice sau pasteluri.
Lacuire selectiva
Pe o coperta ce a fost plastifiata mat in prealabil sunt evidentiate anumite elemente grafice prin lacuire selectiva. Astfel se realizeaza o diferenta de perceptie, atat vizuala, cat si tactila prin contrastul dintre cele doua suprafete.